V rámci studijního předmětu se budeme především věnovat školní třídě
jako formální sociální skupině. Zaměříme se na mechanismy tvorby skupin,
skupinovou dynamiku a možné kontraindikace ve vytváření školních tříd.
Studenti budou také po absolvování předmětu schopni identifikovat a
následně řešit některé sociálně patologické jevy ve škole. Studentům
bude představeno, jak mohou tyto rizikové jevy vznikat a jaký vliv na
tyto jevy mohou mít intrapsychické a interpersonální aspekty. Pozornost
bude také věnována učiteli, který se vedle vzdělávací funkce významně
spolupodílí na výchově žáků a žákyň. Svými intervencemi do školní třídy
významně ovlivňuje klima třídy. V neposlední řadě bude představena
struktura poradenských služeb, především Školních poradenských pracovišť
a Školských poradenských zařízení. V seminářích budou aplikovány
poznatky, které získají studenti na přednáškách.
- Course creator: Jiří Kressa