Dalším bodem v osnovách našeho předmětu je, abychom se naučili vyhledávat literární inspiraci v příbězích, pohádkách a poezii, kterou bychom pak mohli aplikovat do plánování a realizování dramatických činností v MŠ. Žádám vás tedy, abyste vyhledali 5 pohádek/příběhů a 5 básní/říkadel, na nichž by se dala postavit dramatická činnost pro předškolní děti, texty s menším vysvětlením (proč jste vybrali právě tyto texty, jaké oblasti a kompetence budou u dětí předškolního věku rozvíjet, jaké techniky dramatické výchovy by mohly být využity v rámci realizace tohoto příběhu/básně, v čem spočívá kvalita tohoto příběhu/básně – např. morální aspekt, jednoduchost, tradice,…) nahráli do kurzu na Moodle, který jsem pro tyto účely založila, a k některým textům, které vaši kolegové nahrají, přidali zpětnou vazbu (nejméně ke třem různým textům třech různých kolegyň/kolegů). Práce všech kolegů si stáhněte, jsem si jistá, že vám později v praxi dobře poslouží a ulehčí vám práci s hledáním kvalitních zdrojů/textů k dramatickým činnostem v MŠ.